Tu jesteś: Wygraj bitwę o zdrowie | Bitwaozdrowie.pl » Kobieta » Zdrowa dieta sekretem pięknych włosów

Zdrowa dieta sekretem pięknych włosów

Zdrowa dieta sekretem pięknych włosów
+
Tagi:

Twoje włosy wołają o pomoc? Przesuszone kosmyki, rozdwojone końcówki, pusząca się i nieukładająca fryzura – to znak, że czas się nimi zająć! Pierwszym krokiem jest odstawienie suszarki, prostownicy, lokówki, zakup kosmetyków do pielęgnacji, a drugim powinna być dieta.

Jakich produktów potrzebują nasze włosy?

Dieta ma ona bardzo duży wpływ na wygląd włosów. Niezdrowe odżywianie często jest przyczyną ich łamania i wypadania. Nasza dieta powinna być bogata w magnez, ponieważ odpowiada on za elastyczność włosów. Wzmacnia je, sprawia, że są bardziej odporne na uszkodzenia. Jego źródłem są warzywa strączkowe, ziarna zbóż, orzechy.  Zadbajmy o to, aby znalazło się w niej również żelazo, ponieważ zapobiega wypadaniu włosów. Jego dużą ilość zawierają produkty, takie jak wątróbka, szpinak, suszone owoce, soja, soczewica, kasza jaglana, pistacje. Bardzo istotnym składnikiem dla kondycji naszych włosów jest również krzem, który zapobiega rozdwajaniu się końcówek. Co więcej, przyspiesza ich wzrost. Znajdziemy go w owocach morza, ziarnach zbóż. Nie może zabraknąć składnika budulcowego włosa, jakim jest wapń. Jego źródłem jest mleko, jogurty, twarożek, brokuły. Dobrze, jeśli w naszej diecie znajdzie się cynk odpowiadający za połysk i dobrą kondycję włosów. Jego dużą ilość zawierają ostrygi. Jeśli marzymy o lśniących, pełnych blasku włosach musimy dostarczać organizmowi kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Znajdziemy je w tłustych rybach, oleju lnianym, rzepakowym. Możemy także pić tran.

Picie wody

Jeżeli  nasz organizm jest odwodniony, to nie liczmy na to, że włosy będą dobrze wyglądać. Woda mineralna powinna nam towarzyszyć przez cały dzień. Należy wypijać około 1,5-2 litrów wody na dobę. Podczas upałów powinniśmy pić jej jeszcze więcej.

Czego powinniśmy unikać?

Na stan naszych włosów nie wpływa dobrze częste picie mocnej kawy, herbaty, dużych ilości alkoholu. Szkodzi im także nadmiar cukrów prostych, które mogą być przyczyną ich przetłuszczania i powstawania łupieżu. Białe pieczywo starajmy się zamienić na razowe, pełnoziarniste. Unikajmy tłustych produktów, fast-foodów.