Tu jesteś: Wygraj bitwę o zdrowie | Bitwaozdrowie.pl » Twoje zdrowie » Suplementy diety – jak należy je stosować, by były skuteczne?

Suplementy diety – jak należy je stosować, by były skuteczne?

Suplementy diety – jak należy je stosować, by były skuteczne?
+
Tagi:

Ćwiczyć, ćwiczyć, jeszcze raz ćwiczyć – powie tak niejedna osoba, której udało się efektywnie schudnąć. Suplementy diety, owszem, mogą być skuteczne, jednak bez wysiłku fizycznego możemy liczyć albo na zerowe, albo na mierne rezultaty.

Tabletki, herbatki, granulaty, koktajle – suplementy diety znane są pod wieloma różnymi postaciami, różny też jest ich skład. Na ogół są to skoncentrowane wyciągi z roślin, wykazujące działanie odchudzające albo zioła, które należy spożywać pod postacią naparów. Jednak najbardziej rozpowszechnione i podobno najskuteczniejsze są suplementy w formie tabletek. Taka mała kapsułka może stanowić fuzję wielu różnych cennych substancji, wtedy jej działanie jest bardziej efektywne. Oprócz samych ekstraktów roślinnych, wnętrze kapsułek niejednokrotnie wypełniają również: błonnik pokarmowy, niektóre pierwiastki (w tym na przykład chrom), a także substancje, które naturalnie występują w organizmie człowieka (na przykład l-karnityna). Każdy element kapsułek ma do spełnienia własne zadanie, na przykład wspomniany chrom ma hamować apetyt, l-karnityna ma rozbijać długie łańcuchy tłuszczowe, a tym samym spalać tkankę tłuszczową, kwas chlorogenowy ma ograniczać absorpcję węglowodanów, błonnik ma wypełniać żołądek i niwelować uczucie głodu, a algi morskie mają regulować całą pracę układu pokarmowego. 

Wczytując się w informacje na temat działania poszczególnych suplementów diety, szybko można uwierzyć w ich działanie. Wszystko brzmi pięknie, jednak zanim sięgniemy po kolejne tabletki na odchudzanie, zmieńmy nasze podejście do nich. Suplementy nie mają być złotym środkiem na problemy z wagą, a tylko pomocnikiem przy spalaniu kilogramów. Odchudzanie powinno przebiegać na trzech płaszczyznach – po pierwsze, powinniśmy stosować niskokaloryczną, zdrową dietę; po drugie – regularnie, najlepiej kilka razy w tygodniu, ćwiczyć; po trzecie, wspomagać się wypróbowanym suplementem diety.

 

NM